Hilde Craemers

Titel van je verhaal: De levensschool als gezonde voeding!

Waarom studeer je aan De Levensschool: De natuur is van kindsbeen af voor mij een wonder. De zon, de planten, de dieren, de mens en de samenhang tussen alles. Van daaruit ging ik me verdiepen in natuurlijke voeding, maakte ik tijdens een herboristopleiding kennis met de boeiende kruidenwereld. “Alleen de natuur geneest”, leerden we. Ja, dat voel ik ook zo. Na mijn eerste seizoen als herborist in Bokrijk, was mijn honger naar kennis over natuurlijke gezondheidszorg nog meer gegroeid. Ik wil mensen echt kunnen helpen en daarvoor wil ik de mens beter begrijpen, van kop tot teen, vanbinnen en vanbuiten. Ik koos voor de Levensschool omdat ik helemaal gebeten was door het vak basispakket: de mens als fysiek, emotioneel, mentaal en spiritueel wezen. Dat smaakte naar meer! Het voelde als thuiskomen.

Wat heb je er geleerd?: Veel te veel om op te noemen. Bijvoorbeeld dat de mens als fysiek, emotioneel, mentaal en spiritueel wezen, zich op al deze domeinen kan voeden. Gezonde voeding is dus meer dan salade en worteltjes. Ongezonde voeding is niet alleen chips en cola. Voor mij is de Levensschool mijn wekelijkse portie gezonde voeding.

Wat wil je doorgeven?: De verbondenheid tussen de mens en de natuur zijn we in onze maatschappij een stukje kwijtgeraakt. Niet alleen in de gezondheidszorg, maar op vele vlakken. Ik wil graag mijn steentje bijdragen om als herborist en gezondheidsconsulent in spe deze verbondenheid tussen mens en natuur weer te laten voelen en ervaren. Want daar draait voor mij het leven om.