Katia Van der Auwera

Titel van je verhaal: De wetenschappelijke waarde van integrale gezondheidszorg.

Waarom studeer je aan De Levensschool: Ik vond de opleiding tot gezondheidsconsulent een waardevolle aanvulling op mijn opleiding diëtiste. De kwaliteit van de voeding staat centraal voor de gezondheid en vanuit een natuurlijke visie wordt er een betere basis meegegeven.

Wat heb je er geleerd?: De brede kijk op wat gezondheid betekent voor de mens in al zijn facetten, waardoor je -niet alleen voedingskundig- maar ook therapeutisch op een betere, volwaardigere manier mensen kan adviseren en begeleiden.
Recent heb ik een pre-diabetes cliënt begeleid volgens de principes van de Levensschool. De cliënt wou haar bloedsuikerwaarden beter geregeld krijgen met voeding in plaats van medicatie. Ondanks het voor haar teleurstellende feit dat ze geen gewicht verloor, zag de cliënt duidelijk in dat het voedingsadvies voor haar gezondheid een grote meerwaarde was. Het stimuleert haar om een afwisselend en volwaardig voedingspatroon als basis te behouden en zo haar gezondheid blijvend te ondersteunen.

Wat wil je doorgeven?: Het positieve effect van een gezonde basisvoeding op de volledige mens, zowel lichaam als geest. Het hoeft niet extreem, de juiste inzichten en enkele haalbare aanpassingen, geven vaak een prima resultaat dat weinig inspanningen vraagt en houdbaar is op lange termijn.