Studeren op eigen tempo

Voor een opleiding van het gewenste niveau zijn ongeveer 1000 contacturen noodzakelijk. Deze contacturen worden aangevuld met thuisopdrachten en zelfstudie.

In de opleiding tot Gezondheidsconsulent bereiken we dit niveau via 136 lesdagen van 6 lesuren, aangevuld met de stage en het eindwerk. Om dit in 4 jaar af te werken moet men 34 zaterdagen (of donderdagen) per jaar les volgen. Men kan de opleiding echter ook sneller of trager doorlopen:

De vierjarige opleiding afwerken in 2 jaar

Het is ook mogelijk om zowel op donderdag als op zaterdag les te volgen en zo twee jaar van de opleiding in één jaar af te werken. In de praktijk blijkt dat dit enkel mogelijk is wanneer men over voldoende vrije tijd beschikt en men vlot kan studeren.

De vierjarige opleiding afwerken in 5, 6, 7 of 8 jaar

Op De Levensschool kan men kiezen voor spreiding. Er wordt een heel soepel systeem gehanteerd, waardoor men op eigen tempo kan studeren zonder extra kosten. Er zijn geen extra kosten als men een schooljaar in één keer betaalt en dit schooljaar afwerkt in maximum twee jaar. Door het systeem van spreiding kan men de opleiding afwerken in 4, 5, 6, 7 of 8 jaar en dit zonder meerprijs. Als men nog meer wil spreiden moet men zich gewoon inschrijven voor de cursussen afzonderlijk en betaalt men iets meer. Als een cursus afgewerkt is en men slaagt voor het examen, krijgt men een certificaat voor dit vak. Ook op deze manier kan men de hele opleiding afwerken.