Voorstelling opleiding voedingsconsulent

Duur van de opleiding: 2 jaar

Praktijkstage:
In totaal 100 uren (praktijkdagen (30 uren) inbegrepen)

Uurrooster:
Voor de data van de theorielessen: zie lesrooster (rechtsboven in de blauwe balk)

Voor de praktijkstage heeft de student de keuze tussen de volgende mogelijkheden:

• Praktijkstage in het stagecenrum te Houthalen (in te plannen na het volgen van de theorielessen)
  • Praktijkstage tijdens de opendeurdagen van De Levensschool
  • Praktijkstage in de praktijk van een voedingsconsulent
  • Praktijkstage in een natuurvoedingswinkel
  • .......................................................................................................
  • Stagelessen voeding/kruiden (onderdeel opleiding gezondheidsconsulent – 3ejaar) =  2 lesdagen
  • Stageles irisscopie (onderdeel van de opleiding tot gezondheidsconsulent – 4ejaar) = 1 lesdag

De stagelesdagen van irisscopie en voeding/kruiden zijn NIET in het lesgeld inbegrepen.

Voor het behalen van het diploma dient een eindwerk geschreven te worden.

De opleiding tot voedingsconsulent aan De Levensschool omvat alle modules uit de eerste twee jaar van de vierjarige opleiding tot gezondheidsconsulent (zie lesrooster).