WETGEVING EN DEONTOLOGIE VOOR DE COMPLEMENTAIRE HULPVERLENER

Heb je al een praktijk of wil je in de nabije toekomst een praktijk starten als hulpverlener in de complementaire zorg?
Zorg dat je op de hoogte bent van de wetgeving in verband met deze praktijken! In één lesdag leer je alles wat je moet weten om te kunnen werken overeenkomstig de wetgeving in België.

Een must voor elke hulpverlener in de sector van de natuurlijke gezondheidszorg en wellness!

Een gezondheidsconsulent of voedingsconsult heeft niet de intentie om een arts of andere reguliere hulpverlener te vervangen. Het werk van de voedings-/gezondheidsconsulent is complementair aan dat van de (para-)medicus. In de Belgische wetgeving is het werkdomein van de arts duidelijk afgebakend. Zo is bijvoorbeeld het stellen van een diagnose uitsluitend voorbehouden voor de arts. Om een goede samenwerking te verzekeren is het belangrijk dat regulier en complementair werkende hulpverleners niet in elkaars vaarwater komen; daarom is kennis van de wetgeving en deontologie essentieel bij het uitoefenen van het beroep van voedings-/gezondheidsconsulent.

De Levensschool is één van de weinige opleidingsinstellingen (binnen de complementaire gezondheidszorg) in België waar aandacht aan de wetgeving wordt besteed; reeds in het eerste jaar van de opleiding wordt een hele lesdag hieraan gewijd zodat je als student al van bij het begin van de opleiding vertrouwd bent met de regelgeving.

Hier vind je de inhoud van deze lesdag...

DATA:
donderdag 28 maart 2024

Deze les is ook digitaal, op eigen tempo te volgen. Stuur na je inschrijving&betaling een mail naar info@levensschool.be en ontvang de link naar de lessen zodat je kunt starten wanneer je wenst (je ontvangt dan ook info over het cursusboek en de prijs hiervan).

LESTIJDEN:
9.30u tot 16.00u (middagpauze 12u15 tot 13u15)

LESLOCATIE:
Abdij van Tongerlo, Abdijstraat 40, 2260 Tongerlo (voor gps: Geneinde1, Tongerlo)

DOCENT:
Rob Vaes