Fabienne Custers

Ik ben Fabienne Custers.

Dat ik een meer dan gezonde interesse heb voor voeding werd al vroeg duidelijk. Na mijn opleiding tot chef-kok deed ik ervaringen op in een aantal toprestaurants.
Gaandeweg ontdekte ik dat er meer was dan de klassieke westerse keuken en ik besloot om een tijdje naar Azië, Nieuw-Zeeland en Australië te trekken en op culinaire ontdekkingsreis te gaan.
Daar raakte ik helemaal in de ban van de gezonde Oosterse & Fusion keuken. Deze passie is nooit meer overgegaan!

Eenmaal terug in eigen land combineerde ik mijn klassieke opleiding met de ervaringen die ik in het verre Oosten had opgedaan en ik doceer deze intussen al meer dan 25 jaar in het volwassenenonderwijs van Hasselt.

Vandaag worden we geconfronteerd met een ongelooflijke massa informatie over voeding en gezondheid. De meningen zijn vaak zeer uiteenlopend en spreken elkaar soms zelfs tegen.
Het is dan ook bijzonder moeilijk om nog te weten wat wel en wat niet goed is voor je lichaam. De drang om meer kennis op te doen over gezonde voeding werd voor mij steeds groter.

Via een goede vriendin kwam ik in contact met Rob Vaes en na een kort gesprek was ik helemaal overtuigd om de opleiding aan De Levensschool te starten.

Tijdens mijn vierjarige opleiding tot orthomoleculair voedings- en gezondheidsconsulente leerde ik nog maar eens dat voeding en gezondheid onlosmakelijk met elkaar verbonden zijn, maar ook dat het uitermate belangrijk is om zorg te dragen voor lichaam én geest. De complementaire aanpak sprak mij enorm aan en meerdere keren was ik verbaasd van hoe divers de opleiding wel is.

Ik besef nu ook dat gezonde voeding een onderdeel is voor een gezonde levensstijl waar je ook werkt aan ontspanning, bewegen in de natuur, mediteren, omringen met positiviteit en ook de plaats waar je werkt en woont. Ik werd er mij steeds meer van bewust dat alles met elkaar samenhangt.

De drijfkracht om mensen bewust te maken van hun keuzes en hen hierin te ondersteunen kan ik na mijn opleiding nóg beter toepassen. Bedankt hiervoor.

"CHANGE THE WAY YOU LOOK AT THE THINGS AND THE THINGS YOU LOOK AT CHANGE"

Fabienne