HILDE BUTS

Al heel mijn leven was ik een bezige bij …. Mijn energie leek onuitputtelijk en overal waar ik kon, droeg ik mijn steentje bij. Ik leefde tegen 300 per uur en was daar best trots op.

Mijn gewicht kwam echter in de buurt van de 3 cijfertjes en dat was eigenlijk al een teken aan de wand dat er onbalans was in mijn leven.

Toen mijn moeder in 2014 op 84-jarige leeftijd overleed en ik de balans opmaakte van welke ziektes en ongemakken ze de voorbije jaren had doorstaan, besefte ik dat ik best ook eens aan mijn gezondheid zou beginnen werken.

Ik raakte gepassioneerd door gezonde, pure voeding en concludeerde dat ik op mijn 45ste eigenlijk onbewust leefde en alles maar consumeerde wat er mainstream aangeboden werd als “gezond” zonder kritisch te zijn.

Al snel besloot ik me in te schrijven voor de "4-jarige opleiding tot gezondheidsbegeleider" aan de Levensschool in Tongerlo. Ik was vooral geïnteresseerd in “gezonde voeding”. Totaal geen idee wat me te wachten stond …

De eerste lesdag al zat ik van ’s morgens tot ’s avonds met mijn mond open over wat ik daar allemaal hoorde ….er ging een hele nieuwe wereld voor me open op mijn 45ste.

Als ingenieur neem ik natuurlijk niet alles zomaar aan, dus naast mijn studieboeken kocht ik massa’s wetenschappelijke boeken om me te verdiepen in deze nieuwe kennis.

Ik testte alles uit en haalde vrij makkelijk terug mijn gewicht en energie van mijn jeugdjaren en voelde me dus helemaal klaar om andere mensen te ondersteunen in het herwinnen van een vitaal leven.

Op die 4 jaar echter komen er zoveel interessante vakken voorbij, ik studeerde vlijtig, was constant in verwondering en bewondering, maar 4 jaar is eigenlijk te kort om alle info die je er krijgt tot in het diepste van je wezen op te nemen, zeker als je van 0 begint, zoals ik.

En dat mocht ik dan ook aan den lijve ervaren.

Toen ik in juni 2022 afstudeerde als gezondheidsbegeleider, kreeg ik helaas in diezelfde maand ook de diagnose “borstkanker”, ondanks de gezonde levensstijl, bewuste voeding en voldoende beweging, en alle kennis die ik de laatste 4 jaren opgedaan had … ik had blijkbaar nog iets belangrijks niet volledig geïntegreerd.

Gelukkig was ik al in aanraking gekomen met de psychosomatiek van ziekten en wist ik dat de ziekte niet het échte probleem was, maar een signaal dat er onbalans was, dat ik op zoek mocht gaan naar wat er aan de basis lag. Wat kwam “dit hobbeltje” mij vertellen ?

Ik kreeg een fantastische holistische arts op mijn pad en samen met een ruimdenkende oncoloog die me opvolgde, kon ik mijn eigen “roadmap” naar genezing uitstippelen en leerde zelf aanvoelen welke hulp ik op welk moment nodig had.

Zo kwamen er verschillende, schitterende therapeuten op mijn weg waarvan ik steeds nieuwe kennis over het lichaam en de geest meekreeg.

Het werd een intense reis van innerlijk werk, studie en heling. En ik begon de samenhang van de vakken op de Levensschool te doorvoelen. Ik nam vaak de cursussen terug bij de hand en kon ze plots op een andere manier lezen. Dat is exact wat een holistisch hulpverlener doet, we bekijken het geheel, het grotere plaatje.

Elke 3 maanden kreeg ik felicitaties van mijn oncoloog. Er trad spontane genezing op.

Ik herinner me nog de woorden van Rob Vaes, directeur van de Levensschool : “ Echte genezing treedt pas op bij bewustzijnsverruiming.”

Dat is precies wat ik heb mogen ervaren en vanuit die ervaring begeleidt ik nu mensen in mijn gezondheidshuis. Ik dank Rob en Nicole innig voor deze leerschool, voor de inzet en energie die ze hierin steken.

Mijn aanpak in mijn gezondheidspraktijk dus een combinatie van alle kennis die ik opgedaan heb in de Levensschool en tijdens mijn eigen genezingsproces.

Een nieuwe klant krijgt bij mij alle ruimte om zijn/haar verhaal te vertellen. Door aandachtig te luisteren naar dit verhaal en de kennis van de biologie van ons wonderlijke lichaam én alle kennis die ik opdeed ondertussen, zoek ik samen met de klant naar de onbalans en het bio-logische gevolg in het lichaam. Ook de perinaliteit en genealogie spelen hierin een belangrijke rol.

De klant staat ten allen tijde aan het roer en bepaalt de richting die hij zelf uit wil.

Hij/zij is de enige die zichzelf kan genezen via het zelf-genezend vermogen.

Ik help graag bij de ondersteuning van dit vermogen door inzichten op spiritueel, mentaal, emotioneel, energetisch en fysiek vlak én samen bekijken we de beste aanpak voor deze unieke klant op elk van die vlakken.

Steeds welkom in Aruna Gezondheidshuis

Liefs,